Jeśli prowadzisz swoje konto z myślą o dotarciu do jak najszerszego grona, z pewnością nieraz zastanawiałaś się, jak często publikować na Instagramie, żeby odnieść sukces. Codziennie z samego rana, by followersi zaczynali z Tobą dzień? Raz na 3 dni, żeby się nie znudzić? A może raz na tydzień, żeby budować napięcie u odbiorców? Odpowiedź na pytanie “jak często publikować na Instagramie?” znajdziesz poniżej! I może Cię zaskoczyć!
Jak to wyglądało u mnie?
Pamiętam, jak kiedyś publikowałam zdjęcia codziennie (a czasem nawet 2 razy dziennie!). Powód? Nie chciałam wychodzić do pracy bez śniadania, a musiałam na godzinę przed posiłkiem wziąć leki.
Codziennie rano wstawałam skoro świt, brałam prochy, robiłam kawę, siadałam w fotelu i zaczynałam moją instagramową „rutynę”. Publikowałam zdjęcie, odpisywałam na komentarze i odwiedzałam inne konta. I tak dzień w dzień.
Nie zastanawiałam się, jaka jest najlepsza godzina do publikacji zdjęć na Instagramie. Po prostu publikowałam rano, a potem przez godzinę dbałam o moje poletko – bo wtedy miałam czas.
Efekt? Moje konto zaczęło rosnąć.
Ale potem musiałam zająć się organizacją wesela, zaczęło się “prawdziwe”, dorosłe życie i cała moja instagramowa rutyna posypała się jak domek z kart.
Wracam do gry!
Okazuje się, że jest kwestia ważniejsza niż częste publikowanie. Jest nią… postowanie REGULARNE. Przy czym nie chodzi o to, by publikować byle co, tylko rzeczy, które rzeczywiście wspierają Twoje cele. Bo po coś jesteś na tym Instagramie, prawda? Więc jeśli możesz publikować tylko dwa razy w tygodniu, to rób to dwa razy w tygodniu. Ale niech to się wydarzy! I niech będzie wartościowe dla Twoich odbiorców. Pamiętaj – lepszy jeden post tygodniowo niż post… od postów.
Dlaczego regularność na Instagramie jest ważna?
Siłą Instagrama jest to, że pozwala nam budować bliskie relacje z naszymi odbiorcami właśnie dzięki systematyczności w kontaktach. Pomyśl – z kim bardziej się zżyjesz? Z kimś, kogo widzisz raz na miesiąc czy z kimś, kogo spotykasz na co dzień? Odpowiedź jest prosta. Pamiętaj też o tym, że treści na Instagramie są efemeryczne. W przeciwieństwie do materiałów tworzonych pod Google czy YouTube – po jakimś czasie po prostu znikają w otchłani dziejów, przykryte przez nowe posty. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie pojawiać się zarówno w feedzie hasztagów, jak i w świadomości naszych odbiorców. W ten sposób nie dasz o sobie zapomnieć!
Jak z wyprzedzeniem zaplanować posty na Instagramie?
Jeśli nie masz jak regularnie siadać i z palca wymyślać opisy do zdjęć, możesz skorzystać z Creator Studio. To dodatek do Facebooka, który pozwala między innymi na zaplanowanie sobie z wyprzedzeniem treści na Instagramie. Co więcej – działa w przeglądarce! Jeśli palce omdlewają Ci od klikania na telefonie, to dzięki Creator Studio będą się dla odmiany pocić na klawiaturze Twojego laptopa. Możesz więc usiąść raz na tydzień i napisać sobie posty na zapas. Przy czym warto zawczasu przemyśleć, co i kiedy chcemy publikować. Prowadzisz firmę? Pomyśl, kiedy masz przewidzianą premierę nowego produktu, kiedy ekstra promocję, kiedy współpracę, a kiedy urodziny swojej marki. Jeśli zaś nie masz biznesu – zastanów się na przykład, kiedy jedziesz na urlop, kiedy są ważne dla Ciebie święta, albo kiedy masz w planach zrobienie czegoś niecodziennego. Rozpisanie sobie takich dat jest bardzo przydatne – choćby po to, by przygotować sobie wcześniej odpowiednie materiały (np. specjalne grafiki). Natomiast podczas kampanii sprzedażowej taki kalendarz publikacji jest po prostu absolutnym must have!
Jak z wyprzedzeniem zaplanować posty na Instagramie?
Dobrym pomysłem jest również stworzenie sobie jakiegoś formatu cyklicznych postów, które będą Cię mobilizować do regularnych publikacji. Twoja społeczność ma szansę w ten sposób przyzwyczaić się do tworzonych przez Ciebie treści i dzięki temu zamiast tylko na nie trafiać, to również aktywnie szukać ich u Ciebie w określone dni. Jeśli jednak nie masz pomysłu na jakąś cykliczną serię postów i brakuje Ci motywacji do regularnego tworzenia contentu, równie dobrze możesz się zobowiązać sama przed sobą do brania udziału w jakimś wyzwaniu fotograficznym.
Czy wszystko na Instagramie da się zaplanować?
Nie. Żywe interakcje z użytkownikami to coś, czego nie ogarniają nawet te najnowsze aplikacje. Jeśli więc już zaplanujesz sobie posty, postaraj się wygospodarować trochę czasu przy publikacji na odpowiadanie na komentarze. Twoi odbiorcy to docenią! Pamiętaj, że budowanie relacji to bardzo ważny element rozwijania konta na Instagramie. I istotna inwestycja, jeśli korzystasz z niego do celów biznesowych.
A jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak wyciągnąć jak najwięcej z konta swojej firmy na Instagramie, koniecznie sprawdź mojego e-booka „Korki z Insta: Instagram dla biznesu”. To kopalnia wiedzy o tym, jak przyciągać klientów i sprzedawać skuteczniej w tym kanale.
Podsumowanie: Jak często publikować na Instagramie?
Wróćmy do naszego tematu – jak często publikować na Instagramie? Jeśli masz na to czas – rób to choćby codziennie! Jeśli nie masz go tyle, ile chcesz – skorzystaj z rad powyżej, by tworzyć treści na zapas. I pamiętaj! Częste publikowanie jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest robienie tego regularnie! Bo to systematyczność buduje najtrwalsze relacje.
Cześć, jestem Ola.
Uczę, jak przyciągać nowych obserwujących i zatrzymać ich na dłużej. Swoją wiedzą dzielę się tu na blogu oraz publikując na moim koncie IG tzw. korki z Insta. Jestem też autorką kultowej serii e-booków Korki z Insta.