You are currently viewing Sprzedażowe Rolki – pomysły + niespodzianka

Sprzedażowe Rolki – pomysły + niespodzianka

Słowa takie jak promowanie, strategia, reklama budzą neutralne albo nawet pozytywne skojarzenia. Ale „sprzedaż” to już coś, co powoduje opór. Nie umiemy sprzedawać. Może nawet wstydzimy się to robić. I o ile istnieją prace etatowe, w których wcale nie trzeba sprzedawać, to chcąc zarabiać we własnym biznesie, raczej tego nie unikniemy. Dlatego myślę, że warto szybko ten temat „odczarować” i zabrać się za sprzedawanie. Z pomysłem, wyczuciem i fajnymi efektami. Jak? Na przykład tworząc sprzedażowe Rolki i publikując je na Instagramie.

Z tego wpisu dowiesz się między innymi:

Sprzedażowe Rolki – dlaczego to dobry pomysł

Sposobów na docieranie do potencjalnych klientów z informacjami o ofercie jest kilka. Płatna reklama, infuencer marketing (czyli też płatne działania). Najprostszym, ale w jakimś sensie najtrudniejszym sposobem jest opowiadanie o tym, co sprzedajemy. No tak, opowiadanie. Tylko co to właściwie znaczy? Jest opis w sklepie, informacje o parametrach, zdjęcia, może nawet opinie zadowolonych klientów. Ile razy można w kółko powtarzać to samo?

Komunikowanie sprzedaży wprost wydaje się nam nudne – nie tylko dla odbiorców, ale również dla nas samych. Czyli do dyskomfortu, że w ogóle mamy coś sprzedawać, dochodzi jeszcze uczucie, że nudzimy osoby, które obserwują nasze konto. Dramat.

Reelsy to format rozrywkowy – dynamiczny, oparty w dużym stopniu na muzyce, pozwala wykorzystywać triki, które przykuwają uwagę i zapadają w pamięć. A jednocześnie to taka forma przekazu, która świetnie sprawdza się także jako treść edukacyjna czy właśnie biznesowa.

Jeśli przygotujesz sprzedażową Rolkę, pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze intrygujesz potencjalnych klientów, a po drugie tworzysz treści sprzedażowe w nieco zawoalowanej formie. Dzięki temu łatwiej się przełamać do zachwalania swojej oferty.

35 pomysłów na sprzedażowe Rolki – obejrzyj szkolenie

Oprócz regularnego contentu Wild Rocks mam dla Ciebie coś ekstra. Pod moimi tutorialami oraz w czasie lajwów na kanale cały czas przewijają się prośby o konkretne podpowiedzi. Co pokazywać, gdy… robię biżuterię, jestem prawniczką, zajmuję się edukacją domową, szyję ubrania dla piesków…?

Między innymi dlatego przygotowałam krótkie, skondensowane szkolenie 35 pomysłów na sprzedażowe Rolki.

Z nagrania dowiesz się, jakie kategorie treści świetnie sprawdzą się w Rolkach sprzedażowych. Zobaczysz również, że aby nakręcić ciekawą i bardzo „Twoją” Rolkę, wystarczy czasami jedno krótkie nagranie i kilka screenów.

W szkoleniu opowiadam o Rolkach sprzedażowych dla każdej z grup: osób sprzedających produkty cyfrowe, fizyczne oraz świadczących usługi. Ale pokazuję również, że nie ma sztywnych ram i spora część pomysłów jest uniwersalna. Sprawdź koniecznie!

Banner z linkiem do szkolenia i napisami: 35 pomysłów na sprzedażowe Rolki Uzyskaj bezpłatny dostęp do szkolenia Oglądam!

Sprzedażowe Reelsy – gdy sprzedajesz produkty cyfrowe

Wydaje się, że Reelsy to dla produktów cyfrowych środowisko naturalne. Tymczasem w praktyce nie jest wcale łatwo pokazać kurs online albo webinar. Ale w tej kategorii możesz mnie uznać za ekspertkę. W końcu w Wild Rocks sprzedaję właśnie tworzone przez siebie produkty cyfrowe.

I powiem szczerze, że właśnie Rolki otworzyły w tym względzie zupełnie nowe możliwości. Bo na statycznych zdjęciach trudno jest wydobyć prawdziwy potencjał e-produktów. A gdy włączamy ruch, „dobrą nutkę” i kilka kreatywnych pomysłów, zdecydowanie prościej jest zaprezentować, jak ciekawe rzeczy sprzedajemy.

Sama również wykorzystuję Reelsy, by prezentować swoje produkty, szczególnie w okresie promowania nowości lub kolejnych aktualizacji, które rozsyłam do moich Klientów. Oto kilka przykładowych Rolek sprzedażowych z mojego profilu. Klikając w poszczególne obrazki, możesz obejrzeć konkretne Reelsy:

Sprzedażowe Rolki – gdy sprzedajesz produkty fizyczne

Produkty fizyczne są takie… konkretne. Więc wydaje się, że nie ma nic prostszego niż zaprezentować je w wideo. Natomiast to właśnie o Reelsy produktowe bardzo często pytają mnie osoby obserwujące mój profil.

Wideo to doskonały format, by zaprezentować produkt w działaniu, wkomponować go w estetyczne sceny i wykorzystać efektowne przejścia. Te ostatnie to świetny sposób na przykucie uwagi odbiorców – nawet w krótkim nagraniu i już na samym początku (czyli tam, gdzie trzeba o to najmocniej zadbać).

Mam kilka przykładów kont, które w ten sposób promują swoje produkty fizyczne. Aby zobaczyć w całości konkretną Rolkę, kliknij w wybrany obrazek:

Sprzedażowe Rolki – gdy świadczysz usługi

Reelsy dotyczące usług są pod jednym względem najbardziej wymagające. Jeśli chcesz pokazać konkretny proces, musisz konsekwentnie go dokumentować. Czyli pamiętać o robieniu zdjęć i kręceniu krótkich przebitek de facto w czasie pracy. Ale trzeba też przyznać, że to właśnie Rolki pokazujące metamorfozy i poszczególne etapy przebiegu wykonywania usługi są wyjątkowo efektowne.

Przy Reelsach dotyczących usług dobrze widać, że w tym formacie równie mocno co obraz, liczy się dźwięk. Zobacz kilka pomysłów. Kliknij w screeny, aby obejrzeć nagrania na IG:

Dlaczego warto publikować Rolki sprzedażowe nie tylko w czasie kampanii

Ze sprzedawaniem jest trochę jak z uczeniem się. Nie wszystko udaje się od razu, dlatego tak ważne jest utrwalanie. W przypadku sprzedaży oznacza to zwiększanie świadomości swojej marki i oferty w pamięci klientów. Być może nie kupią natychmiast. Ale jeśli z treściami sprzedażowymi, szczególnie w lekkiej formie, będziesz trafiać do nich regularnie, z pewnością lepiej zapamiętają, co sprzedajesz. I w odpowiednim czasie będą o tym pamiętać.

Skąd brać pomysły na fajne Reelsy sprzedażowe

Swoje treści na Instagramie kieruję przede wszystkim do osób, które wykorzystują tę platformę do promowania swoich działań biznesowych. Edukują, tworzą, świadczą usługi – i w ten sposób zarabiają. Komunikowanie o tym, co się sprzedaje, to w zasadzie dodatkowy „etat” – wymaga strategii, przygotowania i odpowiedniej realizacji.

Banner z linkiem do szkolenia i napisami: 35 pomysłów na sprzedażowe Rolki Uzyskaj bezpłatny dostęp do szkolenia Oglądam!

Moim celem jest udowodnienie, że można to robić ciekawie i wykorzystywać konkretne rozwiązania, aby ułatwić sobie zadania związane z promowaniem i sprzedażą produktów i usług. Jeśli nachodzi Cię obawa, że wykorzystując konkretne pomysły, stworzysz coś wtórnego, mało oryginalnego, to zapewniam Cię, że niepotrzebnie. Rolki wpisują się w kulturę remiksu – a oryginalności dodaje im sam fakt, że prezentujesz w nich coś „swojego”. W tym wypadku: swoje produkty, usługi, zaplecze, opinie swoich klientów.

Jeśli potrzebujesz inspiracji do tworzenia Rolek sprzedażowych, zachęcam do regularnego czytania mojego bloga, na którym pojawiają się teksty z pomysłami. Na przykład taki jak ten o Reelsach biznesowych.

A na co dzień warto śledzić nowe treści na moim koncie instagramowym, gdzie publikuję konkretne pomysły i praktyczne porady oraz tutoriale. Pełen gotowych rozwiązań jest też mój interaktywny e-book Kreatywne wideo.


Cześć, jestem Ola.

Uczę, jak przyciągać nowych obserwujących i zatrzymać ich na dłużej. Swoją wiedzą dzielę się tu na blogu oraz publikując na moim koncie IG tzw. korki z Insta. Jestem też autorką kultowej serii e-booków Korki z Insta.

W czym mogę Ci pomóc?